Saturday, May 15, 2010

Ricotta Hotcakes

English Version


Placuszki jak naleśniki ale o wiele bardziej puszyste i delikatniejsze. Wspaniałe na śniadanie, na lunch a nawet na obiad!:) Ja podaję je z syropem klonowym i robię w dwóch wersjach - małe (wtedy kładę ciasto łyżką na patelnię) albo większe jak naleśniki (wtedy wlewam ciasto na patelnię o średnicy 20cm/8in) - obie wersje super!:) Godne wypróbowania naprawdę.
Przepis Nigelli.


Składniki:

250g/8.8oz serka ricotta
125 ml mleka
2 duże jajka (osobno białka i żółtka)
100g/3.5oz mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki oleju
2 łyżki cukru (opcjonalnie)
szczypta soli

Wykonanie:

Serek, mleko, cukier i żółtka wymieszać na gładką masę (łyżką). Dodać olej i wymieszać. Cały czas mieszając dosypać mąkę z proszkiem i solą a na końcu dodać ubitą pianę z białek.
Ciasto kłaść na lekko naoliwioną patelnię łyżką i piec krótko z obu stron - obracając jak na górze pojawią sie pęcherzyki. Podawać z owocami i/lub syropem klonowym lub posypane cukrem pudrem.
Ja układam placuszki jeden na drugim (jak pancakes) i polewam syropem klonowym.

Uwagi:

  • Ja piekę te placuszki na naprawdę niewielkiej ilości oleju (parę kropelek) i na małym ogniu bo łatwo je przypalić
  • Robię je zawsze z podwójnej porcji i wychodzi mi około 10 małych i 14-15 dużych (bo zazwyczaj robię i małe i duże)
  • Kupuję serek ricotta w Trader Joe's i jedno pudełeczko ma 425g więc zazwyczaj dodaję 75g serka kremowego (cream cheese) aby nie kupować dwóch pudełeczek ricotty

wersja mini:)

Polecam i smacznego!:)

1 comment:

  1. NAZWA STRASZNA I TRUDNA, WIĘC JA WOLE NAZWE -REWELACYJNE RACUSZKI MOJEJ SISTERS:) POLECAM WYPRÓBOWAĆ KAŻDEMU!!!! MOŻNA JE PODAWAĆ NIE TYLKO Z SYROPEM KLONOWYM!!! WSPANIAŁE SĄ Z OWOCAMI I BITĄ ŚMIETANĄ, Z DŻEMEM, ALBO POLANE JOGURTEM ULUBIONEGO SMAKU:) MNIAMMMMMM:) POLECAM SZCZEGÓLNIE:) ANETKA

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)