Saturday, May 22, 2010

Domowe Burgery z Indyka

English Version

Smaczne kotleciki z mielonego indyka. Tak dla odmiany od mielonych z mięsa wieprzowego czy wołowiny. Ja zrobiłam jako burgery i wykorzystałam tutaj bułeczki hamburgerowe, które piekłam parę dni wcześniej i zamroziłam:) Ale można również te kotleciki opanierować i podać jako mielone z ziemniaczkami i sałatką. Nam bardzo smakowały:) Moja córka poprosiła aby codziennie był taki obiad:) Ja podałam z sałatką z pomidorów i mozzarelliPrzepis na domowy sos barbecue pochodzi z książki "Dad's Awesome Grilling Book" by Bob Sloan.

Składniki na burgery (6-7 sztuk):

około 700g (1 1/2lb) mięsa mielonego z indyka
1/2 cebuli (drobno pokrojonej)
2 łyżki posiekanej zielonej pietruszki (może być suszona)
1 jajko
2 ząbki czosnku (przeciśnięte przez praskę)
5-6 łyżek bułki tartej
przyprawy (co kto lubi) - u mnie: sól, pieprz czarny, pieprz kajeński, papryka czerwona i mieszanka przypraw everyday seasoning*

Składniki na ostry sos barbecue (wychodzi 1 szklanka):**

3 łyżki gęstego przecieru pomidorowego
1/2 szklanki ketchupu
1/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
2 łyżki melasy
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1 łyżeczka chili w proszku
1/2 łyżeczki czerwonego pieprzu
1/4 szklanki brązowego cukru
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki czarnego pieprzu

Ponadto potrzebujemy:

bułeczki hamburgerowe
listki sałaty zielonej
plasterki cebuli czerwonej
plasterki pomidorów
majonez, ketchup, musztarda (opcjonalnie)
lub cokolwiek jeszcze chcecie włożyć do burgerów

Wykonanie:

Wszystkie składniki na kotlety umieścić w misce i dobrze wymieszać tak aby się dobrze połączyły. Następnie uformować 6-7 kotlecików. Jeśli mają to być burgery to robimy je bardziej płaskie i okrągłe. Jeśli mają być zwykłe kotlety mielone to panierujemy je w bułce tartej.
Składniki na sos umieścić w misce i dobrze wymieszać.
Następnie burgery ułożyłam w misce i każdy posmarowałam sosem barbecue (tak jak na zdjęciu) i włożyłam do lodówki na całą noc. Ale można piec odrazu.


Na drugi dzień kotlety wyjęłam i usmażyłam na patelni grillowej. Na małym ogniu i tylko lekko natłuściłam patelnie (popsikałam PAM cooking spray). Po odwróceniu na drugą stronę znów posmarowałam sosem (można smarować mniej lub więcej jak lubicie - ja nie dałam dużo sosu).

Bułeczki przekroić. Dolną część bułki posmarowałam majonezem, nałożyłam listek sałaty zielonej, następnie plasterek czerwonej cebuli, burgera i na górę pomidorka i przykryłam drugą częścią bułeczki (ale można jeszcze dodać na górę ketchup lub musztardę). 
Podawać z ulubioną sałatką lub frytkami:)

Polecam i smacznego!:)
* everyday seasoning kupiłam w Trader Joe's i skład jest następujący: sól morska, ziarna musztardy i czarnego pieprzu, cebula, czosnek, papryka, chili i kolendra
** po pierwsze jak dla mnie to on nie jest ostry:) a po drugie ponieważ wychodzi go dużo można go również wykorzystać do innych potraw, np. kurczaka z grilla, albo włożyć do lodówki w szczelnie zamkniętym pojemniku i przechowywać tam do 2 tygodni

1 comment:

  1. I PO MC DONALDS ALBO KFC????? DOMOWE SMAKUJĄ O NIEBO LEPIEJ!!!!!!!!!!!!!!!!POLECAM WSZYSTKIM GŁODOMOROM NA ŚWIECIE!!!!!:)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)