Thursday, May 20, 2010

Bułeczki Hamburgerowe


Tak znowu bułeczki:) Jestem uzależniona od wypieków drożdżowych - chlebów i bułek w szczególności:) Ale są pyszne! I nie tylko do hamburgerów ale również do wędlinki, serka a nawet dżemu czy nutelli. Cięższe niż, np. bułeczki fantazyjne ale warte wypróbowania. Naprawdę polecam!
Przepis na nie znalazlam na blogu Liski - White Plate.

Składniki (na 8 dużych bułek):

3/4 szklanki ciepłej wody
1/3 szklanki mleka w proszku
2 łyżki masła - roztopionego i ostudzonego
1,5 łyżki cukru
3/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka suchych drożdży
1 jajko
2,5 szklanki mąki pszennej (dałam chlebową)

Do posmarowania bułek:

1 jajko
1 łyżka mleka
sezam do posypania

Wykonanie:

Wodę, mleko, masło i cukier umieścić w misce i wymieszać dobrze. Następnie dodać drożdże, wymieszać lekko i zostawić na 10 minut.
Po tym czasie dodać jajko, połowę mąki oraz sól i zagnieść ciasto. Powoli dodawać resztę mąki i wyrobić jednolite i gładkie ciasto (można mikserem). Powinno być elastyczne i się nie lepić. Jeśli sie lepi można dodać troszkę mąki ale starać się nie dosypywać zbyt wiele (ja dodałam 1 łyżkę więcej).
Ciasto przełożyć do miski, przykryć i odstawić do wyrośnięcia. Powinno podwoić objętość. Mnie zajęło to około 40 minut.
Po tym czasie wyłożyć ciasto na lekko posypaną mąką powierzchnię i podzielić na 8 równych części. Każdą uformować w bułeczkę, ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, lekko spłaszczyć i odstawić do napuszenia na około 20-30 minut.
Piekarnik nagrzać do 200C (395F). Bułeczki posmarować jajkiem roztrzepanym z łyżką mleka i posypać sezamem. Piec 13-15 minut (ja piekłam 15). Wyjąć i wystudzić na kratce.
Można je zamrozić jak już wystygną do zimna.

Polecam!

2 comments:

Thanks for stopping by!:)