Tuesday, August 31, 2010

Knedle ze Śliwkami



Jest wiele przepisów na knedle. Najczęściej robi się je z ciasta z ziemniaków i mąki. Ja tym razem zrobiłam knedle w cieście pierogowym. Trochę jak pierogi ze śliwkami ale nam bardzo smakowało:) No może z wyjątkiem mojego dziecka, które to stwierdziło, że są absolutnie niedobre.... ale cóż z nią tak już bywa:)
Wykorzystałam tutaj California Sweet Plums, które to kupiłam w Trader Joe's i smakują i wyglądają jak polskie węgierki! Pyszne! Polecam do wypróbowania:)


Składniki (około 40 knedli):

3 szklanki mąki pszennej
1 żółtko
1 łyżka oleju
250 ml bardzo gorącej wody
1/2 łyżeczki soli
śliwki (ponad 1kg - wykorzystałam prawie całe 3 opakowania - 1 lb każde)

Wykonanie:

Ciasto zagniatamy jak na pierogi. Ja po prostu wrzucam wszystkie składniki do misy miksera i wyrabiam aż będzie gładkie i elastyczne. Można też oczywiście zagnieść ręcznie.

Następnie ciasto wałkuję dość grubo (zdecydowanie grubiej niż na pierogi), kroje na dość duże kwadraty, na każdym układam śliwkę (pestka usunięta) i formuję w kuleczkę.


Wrzucam na gotującą się i posoloną wodę i gotuję około 3 minuty od momentu aż wypłyną na powierzchnię. Podaję polane masełkiem i posypane cukrem.


Polecam i smacznego!:)

No comments:

Post a Comment

Thanks for stopping by!:)