Wednesday, August 25, 2010

Zupa Ogórkowa



Dobra bo kwaśna:) A jak na zewnątrz żar się z niebia leje to takie "orzeźwienie" w sam raz:) Nie wiem co to się stało ale wczoraj mieliśmy 39 stopni a dziś nie jest wcale lepiej bo "tylko" 36.... Talerz zupki w sumie wystarczy za całodniowe jedzenie:) Dodam, że gotowałam dzień wcześniej wieczorkiem:)
Polecam do wypróbowania:)


Składniki (na garnek 2,5-litrowy):

650-700g ogórków kiszonych*
około 10 łyżek wody z ogórków (ze słoika)
3 marchewki (150g)
1/2 pietruszki (100g)
1 mała cebula (100g)
mięso z kurczaka (dowolne, np. nóżki - około 300g)
2-3 łyżki zielonej pietruszki (może być suszona)
1 łyżka wegety
pieprz i ewentualnie sól do smaku (ja już nie dodaję soli)
2 łyżeczki mąki pszennej 
2 łyżeczki śmietany 
1/2 szklanki ryżu (u mnie Uncle Ben's)

Wykonanie:

Ogórki zetrzeć na tarce o grubych oczkach, wlać do nich wodę z ogórków i podsmażyć na patelni (około 10 minut). Ja to robię w czasie gdy zupa się gotuję.
Warzywa obrać - marchewkę pokroić w plasterki, pietruszkę i cebulę dodać w kawałku. Mięso umyć i dodać do garnka z warzywami. Zalać wodą, zagotować, odszumować i pogotować na małym ogniu około 10 minut aż warzywa i mięso bedą miękkie. Następnie dodać ogórki z patelni i razem pogotować jeszcze z 5 minut. Teraz spróbować zupkę i doprawić - ja dałam 1 łyżkę wegety plus troszkę pieprzu (ile dajemy przypraw zależy od ogórków - czasami są naprawdę bardzo słone, dlatego zawsze najpierw próbujemy poźniej doprawiamy). Na końcu dodać zieloną pietruszkę. Mięso wyjmuję i kroję na małe kawałki po czym wrzucam z powrotem do zupy. Pietruszkę korzeń oraz cebulę wyrzucam.
Mąkę wymieszać dobrze ze śmietaną, dodać około 10 łyżek gorącej zupy, wymieszać a następnie wlać do gotującej się zupy. Zamieszać i zagotować.
Ryż ugotować osobno i dodać do zupy. Podawać.


Polecam i smacznego!:)

*Cucumber in brine - kupuje w WorldCross Market w Palo Alto

No comments:

Post a Comment

Thanks for stopping by!:)