Saturday, August 21, 2010

Sernik Truskawkowo - Jagodowy



Bardzo smaczny sernik:) Nawet moje dziecko, które zazwyczaj nie jada moich wypieków, zjadło dziś spory kawałek:) Więc chyba musi być dobry:) Można go zrobić z jakimikolwiek owocami (oryginalnie był tylko z truskawkami). Robi się go bardzo szybko i jest taki polski, ciężki i sernikowaty właśnie:) A więc polecam dla wszystkich wielbicieli serników:)
Przepis znalazłam na blogu Moje Wypieki.


Składniki na spód:

170g ciastek digestive* (lub innych zbożowych albo np. graham crackers)
70g roztopionego masła (to będzie 5 łyżek)

Składniki na masę serową:

500g sera białego (white cheese lub farmers cheese)**
2 jajka
3 łyżki soku z cytryny
2/3 szklanki cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub aromatu)
owoce (u mnie dokładnie 8 truskawek i garść jagód)

Wykonanie:

Najpierw przygotowujemy spód sernika. Ciastka kruszymy na piasek - albo wałkiem (ciastka wkładamy do woreczka i uderzamy wałkiem aż będą całkowicie pokruszone) albo w robocie/blenderze. Następnie wlewamy do nich roztopione masło i dobrze mieszamy aby powstał mokry piasek. 
Tortownicę o średnicy 20cm (8in) wykładamy papierem do pieczenia (ja ułożyłam tylko na dnie) a następnie na jej dno wkładamy masę ciasteczkową i wyrównujemy.


Ser mielimy (ja mielę tylo raz). Następnie dodajemy do niego wszystkie składniki oprócz owoców i miksujemy na gładką masę (jajka też dodajemy całe). Wylewamy na masę ciasteczkową i układamy na wierzchu owoce (truskawki przepołowić).


Piec w temparaturze 180C (360F) przez około godzinę. Wyjąć, wystudzić i włożyć do lodówki na 12 godzin. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.


Polecam i smacznego!:)

*do kupienia w World Market
**do kupienia w CrossWorld Market w Palo Alto

No comments:

Post a Comment

Thanks for stopping by!:)