Sunday, August 22, 2010

Drożdżówki z Serem



Pamiętacie drożdżówki z truskawkami? Wtedy już obiecałam sobie, że zrobię kiedyś takie drożdżóweczki ale z serkiem no i zrobiłam:) Zmodyfikowałam jednak troszkę ciasto i teraz po tych zmianach pracuję się z nim po porstu wspaniale - nic się nie klei, pięknie się formuuje bułeczki no i rośnie jak szalone!:) Tak, że naprawdę polecam bo to taki smak dzieciństwa! Ja pamiętam takie drożdżówy kupowało się w drodze powrotnej ze szkoły a Wy pamiętacie?:) Jeśli nie to czas sobie przypomnieć:)


Składniki na ciasto (na 9 drożdżówek):

3/4 szklanki letniego mleka
2 żółtka
4 łyżki roztopionego masła (lekko wystudzonego)
3 łyżki cukru
2,5 szklanki mąki pszennej chlebowej
7g suchych drożdży (1 opakowanie)
1/4 łyżeczki soli

1 jajko (lub żółtko) roztrzepane z łyżką mleka do posmarowania bułeczek

Składniki na masę serową:

375g sera białego (white cheese lub farmers cheese)
1 żółtko
3-4 łyżki cukru pudru
2 cukry waniliowe (9g każdy)
2 łyżki roztopionego masła

Wykonanie:

Najpierw zagniatamy ciasto: Mleko, żółtka, cukier i masło umieścić w misce (najlepiej w misie miksera) i dobrze wymieszać. Mąkę wymieszać z solą i drożdżami i stopniowo dodawać do płynnych składników cały czas miksując na niskich obrotach lub zagniatając lekko rekami. Wyrabiać aż otrzymamy jednolite, elastyczne ciasto. Uformować z ciasta kulę i umieścić w misce, przykryć i zostawić do podwojenia objętości (u mnie trwało to tylko pół godziny ale może nawet do godzinki). 

W między czasie przygotować masę serową: Wszystkie składniki utrzeć dobrze aby nie było grudek (ja to zrobiłam taką drewnianą pałką przywiezioną z Polski:)).

Gdy ciasto już ładnie wyrosło wykładamy je na lekko omączoną powierzchnię, lekko wyrabiamy i dzielimy na 9 równych częsci, z każdej formuujemy bułeczkę, lekko spłaszczamy, przykrywamy i zostawiamy do napuszenia (około 20 minut). Następnie w każdej robimy wgłębienie, które wypełniamy masą serową (dokładnie tak samo jak w przypadku drożdżówek z truskawkami).


Delikatnie smarujemy je jajkiem z mlekiem (tylko ciasto). Pieczemy w temperaturze 190C (375F) przez około 20 minut (do ładnego zrumienienia). 


Wyjąć i wystudzić na kratce. Najlepiej smakują tego samego dnia:) Natomiast następnego dnia dobrze jest je "odświeżyć" w mikrofali - ja wkładam na 10-15 sekund i wyjmuję cieplutką drożdżówkę, która smakuje wyśmienicie:)


Polecam i smacznego!:)

2 comments:

  1. JA PAMIĘTAM!!!ALEŚ MI NAROBIŁA SMAKA!!! WYGLĄDAJĄ REWELACYJNIEEEEEEEE!!!MNIAM MNIAM...ALE BYM ZJADŁA!!!NAJLEPSZE DROŻDZÓWECZKI-TYLKO Z SERKIEM!!!!!

    ReplyDelete
  2. aaaaa...na takie ostatnio miałam ochotę;0

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)