Friday, December 13, 2013

Wigilijna Zupa Grzybowa

English Version


W tym roku postanowiłam uzupełnić troszkę moją kategorię "Christmas Eve" i pokazać Wam nasze dania wigilijne:) Na pierwszy rzut zupa grzybowa. Czarna i bardzo grzybowa! Uwielbiam tą zupę. Jest to jedno z naszych ulubionych dań wigilijnych. W moim domu rodzinnym takowej zupy nigdy się nie serwowało na Wigilii. Pochodzi ona z domu rodzinnego mojego męża. Zawsze trwały kłótnie czy na naszej, wspólnej (mojej i męża) ma być barszcz z uszkami czy właśnie grzybowa! W końcu stanęło na tym, że jest to i to, jako że zawsze czegoś brakowało jeśli wybieraliśmy tylko jedno z tych dań:) Jest to w końcu Wigilia więc trzeba uszcześliwiać wszystkich, którzy zasiadają przy stole w tym dniu:) 
Ja zawsze grzyby z tej zupy wykorzystuję później do kapusty z grzybami:) Tego jak ją przygotować uczyłam się od Teściowej:) Polecam i to bardzo!:)


Składniki:

100-125g/3.5-4.4oz suszonych grzybów
10-12 szklanek wody

2-3 średnie marchewki
1 średnia pietruszka
1 mała cebula
3 łyżki masła
sól, pieprz, wegeta

makaron łazanki do podania

Wykonanie:

Dzień wcześniej zalać grzyby wodą i zostawić na całą noc.
Kolejnego dnia dodać do garnka marchewki, pietruszkę, cebulę oraz masło. Zagotować, odszumować i gotować na średnim ogniu aż warzywa i grzyby będą miękkie (około 20 minut). Doprawić solą, pieprzem i wegetą.
Zupę przelać przez sito. Warzywa i grzyby zostawić i wykorzystać, np. do uszek z grzybami lub do kapusty z grzybami. Ja zostawiam kilka grzybków w zupie.


Makaron ugotować osobno i podawać z zupą.


Polecam i smacznego!:)


2 comments:

Thanks for stopping by!:)