Sunday, December 8, 2013

Pierniczki Staropolskie

English Version


Pyszne, rozpływające się w ustach (dosłownie!) pierniczki!:) Ciasto przygotowujemy tak jak na piernik staropolski i poźniej zamiast piec pierniki to wałkujemy i wykrawamy małe ciasteczka.
Przepis z dokładną instrukcją jak przygotować ciasto na te pyszne pierniczki znajdziecie tutaj:

http://bakeholic.blogspot.com/2012/10/staropolski-piernik-dojrzewajacy.html

Ja zrobiłam pierniczki z połowy porcji i wyszło mi ich 75 sztuk. Z drugiej połowy ciasta zrobiłam pierniki. Polecam Wam bo naprawdę warto!:) Zarówno piernik staropolski jak i te pierniczki to po prostu najlepsze dwa smakołyki, które możecie przygotować na święta Bożego Narodzenia:) Więc zakasujcie rękawy i do roboty:) Mam tylko nadzieję, że ciasto już dawno zagniecione i czeka na Was!:) A jeśli przegapiliście w tym roku zagniatanie ciasta to koniecznie musicie to nadrobić w przyszłym!:) Polecam a jako zachęta... kilka zdjęć:)




Piekłam pierniczki w piekarniku nagrzanym do 170C/345F przez około 10-13 minut - zależy od wielkości ciasteczek.



Wystudzić na kratce a później jeśli chcecie to udekorujcie. Pierniczki będą twarde po upieczeniu, podobnie jak i piernik staropolski, one też potrzebują około 2 tygodni aby dojrzeć i zmięknąć. Ja dekorowałam odrazu a później sobie "dochodziły" w puszce.



Ozdobiłam moje pierniczki ubijając 1 białko z 1 1/2 szklanki cukru pudru. Użyłam też różnych dekoracyjnych posypek świątecznych aby jeszcze ładniej wyglądały.


Zapewniam Was jednak, że bez lukru i ozdób też są fantastyczne!:)



Polecam i smacznego!:)

3 comments:

Thanks for stopping by!:)