Friday, December 17, 2010

Sernik Krakowski



Bardzo smaczny, typowo polski, ciężki sernik:) Taki jak lubimy:) Może zagości na Waszych stołach w Święta?:)
Przepis znalazłam na blogu White Plate. Polecam!:)


Składniki:

Spód:

250g/8.8oz mąki
125g/4.4oz cukru pudru
1 jajko
125g/4.4oz masła
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Masa serowa:

1kg/2.2lb sera białego - zmielonego

8 jajek (osobno białka i żółtka)
100g/3.5oz miękkiego masła
250g/8.8oz cukru pudru - 200g/7oz + 50g/1.8oz
3 łyżki cukru waniliowego
3 łyżki mąki ziemniaczanej (pominęłam)
100g/3.5oz rodzynek (użyłam currants)
1 żółtko, roztrzepane

Wykonanie:

Z wszystkich składników na spód zagnieść ciasto i włożyć do lodówki na 30-40 minut. 

Przygotować masę serową. 
Utrzeć masło, cukier waniliowy oraz 200g cukru pudru na puch. Następnie dodawać po jednym żółtku ucierając dobrze po każdym dodaniu. Następnie dodawać po łyżce sera znów dobrze ucierając. 
W osobnym naczyniu ubić białka na sztywno, pod koniec dodając 50g cukru pudru. Dodać do masy serowej i delikatnie wymieszać (łyżką). Dodać rodzynki oraz mąkę ziemniaczaną (jeśli dodajecie). Wymieszać dobrze.

Z lodówki wyjąć ciasto i podzielić je w proporcjach 2/3 i 1/3. 
2/3 ciasta rozwałkować i włożyć na dno foremki o wymiarach 23x32cm (9x13inch). Ponakłuwać widelcem i podpiec 15 minut w temperaturze 180C (355F).

Na podpieczony spód ułożyć masę serową. Pozostałą część ciasta (1/3) rozwałkować, pociąć na paseczki i ułożyć na masie serowej. Posmarować ciasto roztrzepanym żółtkiem (tylko kratkę, nie ser). Piec w 180C (355F) przez około 50-60 minut (ja piekłam 45minut).

Wystudzić i ewentualnie polukrować (ja nie lukrowałam). Włożyć do lodówki. Najlepiej kroić następnego dnia.



Smacznego i polecam!:)

3 comments:

Thanks for stopping by!:)