Wednesday, April 28, 2010

Sernik z Białą Czekoladą i Malinami

English Version


Wspaniały sernik! Połączenie białej czekolady i malin jest po prostu genialne:) Dodatkowo dla wszystkich w USA dobra wiadomość - nie trzeba szukać polskiego twarogu! W smaku troszkę różni sie oczywiście od tradycyjnego polskiego sernika (jest bardziej kremowy i lżejszy) ale naprawde doskonały!
Przepis podaję z blogu Moje Wypieki z pewnymi modyfikacjami. Polecam bo warto!:)


Składniki:

200g/7oz ciastek digestive* (ja użyłam Graham Crackers)
90g/3oz białej czekolady
80g/2.8oz masła


1/2 szklanki kremówki (użyłam heavy whipping cream)
150g/5.3oz białej czekolady
227g/8oz serka mascarpone
227g/8oz zmielonego twarogu lub serka kremowego typu Philadephia
1/4 szklanki cukru pudru
2 jajka
2 białka
400g swieżych malin (ja miałam może 2 garści bo dziecko zjadło resztę):)

Wykonanie:


Tortownicę o średnicy 23 cm (9in) wyłożyć szczelnie folią aluminiową (nie robilam tego, spryskałam za to całą tortownicę PAM - cooking spray i wszystko bylo OK). Ciastka pokruszyć blenderem lub wałkiem (na piasek). W garnuszku rozpuścić masło i czekoladę, na małym ogniu, ciągle mieszając żeby się nie przypaliło. Rozpuszczone wymieszać dobrze z pokruszonymi ciastkami i wyłożyć dno tortownicy (ja również wyłożyłam troszkę boki - jakiś 1 cm do góry). Wlożyć do lodówki i schłodzić przez około 30 minut.

Kremówkę umieścić w garnuszku z grubym dnem, wrzucić połamaną czekoladę i gotować aż się rozpuści, cały czas mieszając. Lekko ostudzić.
Mikserem ubić mascarpone, twarożek i cukier, caly czas miksując dodawać jajka (jedno po drugim, nie wszystkie naraz). Następnie dodać miksturę czekoladową i zmiksować dobrze aby sie ładnie połączyło. Osobno ubić 2 białka i dodać do masy serowej wraz z 250g malin i delikatnie wymieszać łyżka.
Gotową masę serową wylać na schłodzony spód ciasteczkowy.
Piec około 1,5 godziny w 160C (320F). Studzić w piekarniku z lekko uchylonymi drzwiczkami (okolo 1-2 godzin). Wyjać i włożyć do lodówki na conajmniej 4 godziny a najlepiej na cała noc.
Podawać z resztą malin oprószony cukrem pudrem (u mnie z jeżynami z racji braku malin):)

Jeszcze jedna uwaga: sernik rośnie naprawdę wysoki po czym w czasie studzenia i póżniej w lodówce opada i jest dość niski ale taki ma być:)


Polecam i smacznego!:)

* Można kupić ciastka digestive w World Market albo użyc innych zbożowych ciasteczek

No comments:

Post a Comment

Thanks for stopping by!:)