Thursday, November 7, 2013

Kapusta Zasmażana

English Version


Klasyka, która podobno najlepsza jako dodatek do schabowego:) Ja tam jadłam z kurczakiem i też była dobra:) Jak byłam mała to zajadałam się taką tylko z ziemniakami i jakie to było dobre!:) Kto tam potrzebuje schabowego:) Najlepsza gdy kapusta jest młoda, najlepiej z własnej grządki... ale się rozmarzyłam... Widziałam i słyszałam o różnych wersjach kapusty zasmażanej, np. z dodatkiem boczku lub grzybków ale ja lubię właśnie taką, słodko- kwaśną z dodatkiem cukru i octu. Polecam wypróbować bo warto!:)


Składniki:

1 główka kapusty (około 1.2kg/2.6lb)
woda
2-3 łyżki posiekanego koperku
4 łyżki masła (2+2)
1 łyżka mąki pszennej
kilka ziarenek ziela angielskiego
1-2 liście laurowe
sól, pieprz
5 łyżeczek cukru
2 łyżki octu

Wykonanie:

Kapustę posiekać. Głąb wyrzucić.


Kapustę włożyć do garnka, zalać wodą, tak aby była przykryta. Zagotować i odcedzić.


Następnie do kapusty dodać 2 łyżki masła, ziarenka ziela angielskiego, liść laurowy, troszkę soli i pieprzu, dolać 1 - 1 1/2 szklanki wody, przykryć i zagotować.


Dusić około 10-15 minut lub aż kapusta będzie miękka - zależy czy kapusta młoda czy raczej starsza. Doprawić cukrem i octem i jeśli trzeba solą i pieprzem.


Na małej patelni rozpuścić 2 łyżki masła, dodać łyżkę mąki, wymieszać dobrze. Dodać zasmażkę do kapusty.


Do kapusty dodać również koperek, wymieszać, gotować jeszcze ze dwie minuty i podawać.
Idealna ze schabowym lub innym mięskiem.


Polecam i smacznego!:)

2 comments:

  1. Przychylam się do wersji młode ziemniaczki i kapusta zasmażana. I oczywiście mnóstwo koperku:)

    ReplyDelete
  2. Marzenko, ja też bardzo lubię z koperkiem, a zakwaszam sokiem z cytryny. I bez liścia i ziela, jeśli jest to młoda kapustka :-)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)