Friday, November 22, 2013

Jagodowe Pancakes

English Version


Pyszna propozycja na śniadanie w stylu amerykańskim. Delikatne, puszyste i naprawdę rozpływające się w ustach pancakes. Przepis jest świetny! Równie dobrze zamiast jagód można dodać pokrojone na plasterki banany i będziecie zajadać się bananowymi pancakes. Podobno pyszne też są chocolate chips pancake! Chyba kiedyś spróbuje posypać moje pancakes drobinkami czekoladowymi:) Powinno być smacznie:) 
Źródło przepisu: fantastyczna strona JoyofBaking, którą bardzo często odwiedzam w poszukiwaniu kulinarnych inspiracji:)


Składniki (na 7-8 pancakes):

1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
szczypta soli
2 łyżki cukru
1 1/4 szklanki maślanki*
1 duże jajko
3 łyżki masła - roztopionego i wystudzonego

jagody/borówka amerykańska (ile chcecie i lubicie)

Wykonanie:

W jednej misce wymieszać mąkę, proszek, sodę, sól oraz cukier.


W drugiej maślankę, jajko i roztopione masło.


Wlać mokre składniki do suchych i wszystko wymieszać szybko i energicznie ale nie za długo, tylko do połączenia składników. Jak za bardzo będziecie mieszać ciasto to pancakes będą twarde po upieczeniu.


Rozgrzać patelnię lub griddle. Można posmarować ją masłem ale ja piekłam bez tłuszczu.
Wlewać około 1/4 szklanki (60ml) na jeden pancake na rozgrzaną patelnię. Posypać jagodami/borówką.


Piec około 2-3 minuty aż będą złoto brązowe na dole a na górze zaczną się ukazywać bąbelki. Przewracamy na drugą stronę i pieczemy znów około 2-3 minuty, aż będą złoto brązowe.


Podawać odrazu z syropem klonowym, masłem lub dżemem.


Polecam i smacznego!:)

*Oryginalnie w przepisie była 1 szklanka maślanki ale ja robiłam te pancakes już wiele razy i za każdym razem ciasto było za gęste więc zawsze dodawałam 1/4 szklanki maślanki więcej. Zależy to zapewne od mąki czy jak duże dodacie jajko. Dodajcie najpierw 1 szklankę i zobaczcie jakie ciasto otrzymacie.

3 comments:

Thanks for stopping by!:)