Wednesday, September 15, 2010

Naleśniki Śmietankowe



To taka bardziej kaloryczna wersja naleśników:) Ale jaka doooooobra!:) Trzeba spróbować aby się przekonać:) Są mięciutkie i żółciutkie i takie delikatne... eh niebo w gębie:) Ja podałam z serkiem (przepis poniżej) ale dobre są też z dżemem albo po prostu z pokrojonymi owocami.
Polecam do wypróbowania jak już znudzą Wam się klasyczne naleśniki:)
Przepis z książki "Kuchnia Polska. Dania na każdą okazję" Marka Łebkowskiego, którą to wspaniałomyślnie zostawiła mi moja mama:)


Składniki (na około 10 naleśników):

250 ml mleka
250 ml śmietany 18% (ja dałam po prostu sour cream)
200g mąki (około 1 i 3/4 szklanki)
6 jajek
1 łyżka cukru
1 cukier waniliowy (9g)
szczypta soli
olej do smażenia

Składniki na serek:

1 serek philadelphia (226g/8oz)
mniej więcej tyle samo serka ricotta (około 220g)
3 łyżki cukru pudru
2 łyżki gęstej śmietany
1 cukier waniliowy (6g)

ewentualnie owoce (np. jagody)
ewentualnie syrop klonowy

Wykonanie:

Przygotowanie ciasta: w misce wymieszać dobrze mleko, lekko ubite jajka oraz śmietanę. Następnie dodać mąkę, sól, cukier i cukier waniliowy i dobrze wymieszać (ja to robiłam wszystko trzepaczką).
Piec placki na małym ogniu, na małej ilości oleju aż do zrumienienia z obu stron (ja piekłam na patelni o średnicy 23cm/9in).

Wszystkie składniki na masę serową utrzeć. Wypełniać nią naleśniki (można dodatkowo dodać jagody do środka lub inne owoce) i podawać (można też polać syropem klonowym).

Polecam i smacznego!:)

 

No comments:

Post a Comment

Thanks for stopping by!:)