Tuesday, September 14, 2010

Kurczak w Sosie Sojowo-Grzybowym



Tym razem coś z chińszczyzny:) Kiedyś odwiedzaliśmy chińskie restauracje regularnie:) Jednak zaletą mieszkania gdzie mieszkamy jest nieograniczony dostęp do tradycyjnych chińskich produktów:) Towar z pierwszej ręki czyli od Chińczyków - pełny asortyment wszelkiego rodzaju przypraw, sosów czy warzyw, o których istnieniu, zanim tutaj przyjechałam, nie miałam pojęcia! W potrzebne składniki na tego kurczaka zaopatrzyłam się właśnie w sklepie chińskim Lion. Polecam do wypróbowania.
Oryginalny przepis "Chicken Breast With Soy Mushroom Sauce" pochodzi z książki "Great tastes chicken".
Dodany do akcji Durszlaka: Gotujmy na Parze oraz Kurczak na 1000sposobów.


Składniki (na 2 porcje):

2 duże suszone grzyby shiitake
4 łyżki gotującej się wody (dałam więcej - około 1/2 szklanki)
2 łyżki sosu sojowego (light)
2 łyżki chińskiego wina ryżowego (ja użyłam octu ryżowego)
1/2 łyżeczki oleju sezamowego
1 łyżka drobno posiekanego imbiru
2 piersi z kurczaka (około 200g każda)
300g bok choy (ja użyłam baby bok choy)
1 szklanka (250 ml) bulionu z kurczaka
1 łyżka mąki kukurydzianej

Wykonanie:

Grzyby (tylko kapelusze) zalać gotującą się wodą i zostawić na 20 minut. Po czym osuszyć (zachowując wodę) i posiekać na paseczki.

W miseczce wymieszać dobrze sos sojowy, wino ryżowe/ocet ryżowy, olej sezamowy oraz imbir. Dodać kurczaka i wymieszać dobrze aby cały pokrył się sosem. Przykryć i marynować minimum 1 godzinę (w lodówce).

Przygotować naczynie do gotowania na parze (w oryginale zalecają wyłożenie go papierem do pieczenia i zrobienie dziurek - ja tego nie robiłam). Kurczaka wyjąć z marynaty (zachowując ją) i przełożyć na sitko do gotowania na parze i gotować około 6-8 minut. Po czym odwrócić go i znów gotować około 6-8 minut. 

Bok choy umyć, osuszyć, odciąć końcówki i jeśli jest duży (baby bok choy jest mały) to przekroić na pół wzdłuż. Dodać go na 2-3 minuty przed końcem gotowania na górę kurczaka i w ten sposób ugotować. 

W międzyczasie przygotować sos. Do małego garnuszka dodać zachowaną marynatę, pokrojone grzyby shiitake oraz wodę pozostałą po namoczeniu grzybów i zagotować. Do mąki kukurydzianej dodać tyle bulionu aby powstała jednolita pasta (parę łyżek), dobrze wymieszać po czym razem z pozostałym bulionem dodać do sosu. Gotować chwilkę aż sos zgęstnieje (trwa to naprawdę parę minutek).

Kurczaka wyjąć, pokroić na dość duże plasterki i polać przygotowanym sosem. Na górze każdej piersi ułożyć bok choy (lub obok jak kto woli):) Podawać z ryżem (najlepiej też ugotowanym na parze).

Polecam i smacznego!:)

No comments:

Post a Comment

Thanks for stopping by!:)