Tuesday, October 1, 2013

Frytki z Kurczaka

English Version


Pomysł na takiego kurczaka znalazłam na blogu Aleex. Bardzo mnie zainteresował i zaintrygował:) Frytki lubimy ale żeby z kurczaka... no więc postanowiłam bliżej się przepisowi przyglądnąć i stwierdziłam, że to nic innego jak kurczak otulony w ciasto naleśnikowe, które to można sobie dowolnie doprawić. Postanowiłam spróbować:) Wyszło smacznie i fajnie:) Rodzinka zjadła ze smakiem:) Wam też polecam. Wygląda fajnie i smakuje super i na zimno i na ciepło:)


Składniki:

400g/14oz piersi z kurczaka (2 pojedyńcze)
sól, czarny pieprz, mielona papryka i czosnek granulowany

1/2 szklanki mleka
1/2 - 3/4 szklanki mąki
1 jajko

olej do smażenia

Wykonanie:

Piersi z kurczaka umyć, osuszyć i pokroić na paseczki (jak frytki).


Włożyć do miseczki, oprószyć przyprawami (mogą być inne niż moje) i wymieszać dobrze aby każdy paseczek był dobrze przyprawiony. Odstawić na chwilkę.


Jajo roztrzepać z mlekiem, dodać mąkę (stopniowo) i zrobić ciasto. Powinno być takie troszkę gęstsze niż na klasyczne naleśniki.


Przyprawić - u mnie sól, pieprz, papryka i czosnek.


Do ciasta włożyć paseczki kurczaka. Dobrze wymieszać aby kurczak dobrze się pokrył ciastem.


Rozgrzać olej (dość dużo) w głębszej patelni. Paseczki kurczaka smażyć na rumiano z obu stron.


Odsączyć nadmiar tłuszczu przekładając kurczaka na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym.


Podawać odrazu z sałatkami, ziemniakami lub ryżem. Super też smakują na zimno z ketchupem.



Polecam i smacznego!:)

3 comments:

  1. Kiedyś robiłam takiego kurczaka i nam również bardzo smakował:)

    ReplyDelete
  2. Lubimy takie dania, bardzo lubimy :)

    ReplyDelete
  3. Fajny patencik, tylko dużo dłubaniny. Coś dla H&C, gdy mamcia jest na zwolnieniu lekarskim ;-)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)