Monday, November 28, 2011

Pierogi z Jagodami

English Version


A właściwie z borówką amerykańską. Wiem, wiem powiecie, że przecież to nie sezon:) Ale ja niesezonowa jestem i właśnie na takie pierogi miałam ochotę a dostęp do borówki mam cały rok - taka ze mnie szczęściara:) Niezawodne i proste do zrobienia ciasto, borówki no i ta śmietana z cukrem - mniam! Polecam i to bardzo! 

Składniki (około 40-45 pierogów):

3 szklanki mąki
1 żółtko
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju
1 szklanka bardzo gorącej wody

około 1 - 1 1/2 szklanki jagód (borówki amerykańskiej)
około 1/4 szklanki cukru

śmietana i cukier do podania

Wykonanie:

Mąkę wsypać do miski miksera, dodać sól, żółtko, olej i wodę i wszystko zmiksować. Można też ciasto zagnieść ręcznie ale uwaga na gorącą wodę!
Ciasto wyjąć na lekko omączoną powierzchnię, rozwałkować troszkę grubiej (pierogi z owocami lepiej się gotują i lepiej smakują gdy ciasto jest troszkę grubsze), wykrawać szklanką (lub cokolwiek tam macie do robienia pierogów) kółka (u mnie o średnicy 3.5inch/9cm).


Na każdym kółku kłaść po parę jagód (u mnie jakieś 5 borówek), posypać je cukrem (niecałe 1/4 łyżeczki) i zlepiać.


Gotować w osolonej wodzie - około 2-3 minuty od wypłynięcia na powierzchnię.


Podawać ze śmietaną i cukrem - mniam! Lub po prostu polane roztopionym masłem i posypane cukrem.


Polecam i smacznego!:)

No comments:

Post a Comment

Thanks for stopping by!:)