Tuesday, February 1, 2011

Kotleciki z Łososia



Tak dla odmiany postanowiłam zrobić rybę, którą bardzo lubimy w trochę inny sposób. Wyszły bardzo smaczne kotleciki, które zjedliśmy z gotowanymi ziemniakami i surówką. Można też podać je jako burgery w bułeczce z dodatkiem majonezu, zielonej sałaty oraz kilku plasterków zielonego ogórka. W każdej wersji smakować będą wyśmienicie.
Wzorowałam się na przepisie, który znalazłam na stronie MyRecipes.


Składniki (na 4 kotleciki):

około 450g/1lb filetu z łososia
1/4 szklanki bułki tartej
1 łyżka pokrojonego drobno szczypiorku
2 łyżki posiekanego cilantro
2 łyżki drobno pokrojonej papryczki jalapeno
2 łyżki soku z limonki
sól - około 1/2 łyżeczki
czarny pieprz - około 1/4 łyżeczki
olej do smażenia

Wykonanie:

Filet z łososia umyć, pokroić na kawałki a następnie umieścić w food processor i posiekać (pulsując) drobno. Można też nożem drobno posiekać.
Następnie włożyć tak posiekanego łososia do miski, dodać bułkę tartą, szczypiorek, cilantro, papryczkę, sok z limonki, sól i pieprz i wymieszać dobrze.
Uformować 4 kotleciki.


Olej rozgrzać na średnim ogniu, włożyć kotleciki i upiec na złoto z obu stron (około 2 minuty z każdej strony). 


Podawać z ziemniakami, frytkami, surówką lub jako burgery z bułką. Koniecznie z plasterkiem cytryny obok.


Polecam i smacznego!:)

2 comments:

  1. nawet nie wiesz jak ja ubolewam, że mój Połówek nie lubi rybek. rzadko mam okazję coś z rybki zrobić, a jest tyle możliwości. choćby nawet takie apetyczne kotleciki jak u Ciebie;)

    pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Oj faktycznie szkoda:( Bo rybki i pyszne i zdrowe:)
    Rowniez pozdrawiam:)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)