Saturday, February 26, 2011

Ciasto Czekoladowo-Bananowe II

English Version


Bardzo mięciutkie i delikatne ciasto. Z każdym dniem lepsze i można je przechowywać naprawdę dość długo - albo w lodówce albo w temperaturze pokojowej pod przykryciem. Puszyste a jednocześnie wilgotne o delikatnie wyczuwalnym bananowym smaku ale głównie dominuje kakao. Przy tym proste i szybkie do zrobienia - potrzebujemy tylko dwie miski aby wymieszać suche i mokre składniki i wszystko połączyć łyżką - mikser zostaje w szafce:) Więc jeśli szukacie jakiegoś szybkiego i dobrego deseru na weekend to właśnie znaleźliście:) Dekoracje na górze ciasta są oczywiście opcjonalne ale jeśli macie dzieci to będą zachwycone:)
Polecam i to bardzo! Przepis ze strony Joy of Baking.


Składniki:

Ciasto:
2 szklanki cukru (ja dałam 1 1/2 szklanki i było jak dla mnie OK)
1 3/4 szklanki mąki
3/4 szklanki kakao
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli
2 duże jajka
1 szklanka zgniecionych bananów (2 średnie lub 4 małe banany)
1 szklanka ciepłej wody (240ml)
1/2 szklanki mleka (120ml)
1/2 szklanki oleju (120ml)
1 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Polewa:
8oz/227g czekolady (gorzka lub mleczna) - posiekanej na małe kawałeczki
3/4 szklanki śmietany kremówki (180ml) - u mnie heavy whipping cream
1 łyżka masła

Wykonanie:

W jednej większej misce wymieszać cukier, mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę oraz sól.
W drugiej roztrzepać najpierw widelcem lub trzepaczką jajka, dodać zmiażdżone banany, wodę, mleko, olej oraz ektrakt waniliowy i wymieszać.



Następnie wlać mokre składniki do suchych i wymieszać dobrze łyżką lub szpatułką.


Tak przygotowane ciasto wlać do foremki o wymiarach 23x32cm (9x13inch) wysmarowanej masłem lub popsikanej cooking spray i piec około 35-40 minut w temperaturze 180C (350F) - patyczek wetknięty w środek powinien być suchy. Wyjąć i wystudzić. Zimne (a właściwie może być wciąż lekko ciepłe) polać polewą.


Aby zrobić polewę: Wsypać posiekaną czekoladę do miski. Kremówkę razem z masłem zagotować (albo na kuchence albo w mikrofali - ja zrobiłam to w mikrofali) i jak się zagotuję szybciutko wlać do czekolady. Zostawić na 5 minut po czym wymieszać dobrze (czekolada powinna się rozpuścić i połączyć ładnie z kremówką - jeśli się to nie udało można włożyć wszystko do mikrofali i podgrzać troszkę). Zostawić do ostudzenia - do temperatury pokojowej. Po czym używając trzepaczki lub ręcznego miksera ubić troszkę (niedługo). Następnie polać ciasto i wyrównać nożem lub szpatułką. Udekorować jeśli chcecie, kroić na kwadraty i podawać.


Polecam i smacznego!:)

3 comments:

  1. polaczenie czekolady i bananow to cos co kocham najbardziej! i wszelkie tego typu ciasta ubostwiam!!

    ReplyDelete
  2. Ja tez Julia ja tez:))) Zwlaszcza jak sie je szybko robi:)))

    ReplyDelete
  3. a do niego szklanka mleka.. tak zjadłabym najchętniej.

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)