Friday, February 11, 2011

Mini-Mini Serniczki Czekoladowo-Pomarańczowe



Mini-mini bo to takie serniczki na jeden kęs:) Ale smakują wyśmienicie i napewno będą ozdobą każdego przyjęcia zarówno dla małych jak i dużych wielbicieli serników:) Dużą zaletą jest prostota i szybkość przygotowania tychże deserków. Ja zrobiłam je w 10 minut! Wrzucamy po prostu wszystko do food processora i gotowe:) Naprawdę polecam!:) Przyznaję się - SAMA zjadłam wszystkie 12!!!:)
Przepis Giady z Food Network.


Składniki (na 12 mini serniczków):

1/3 szklanki pokruszonych ciasteczek czekoladowych (np. chocolate wafers; ja natomiast użyłam moich czekoladowych serduszek)
2 łyżki roztopionego masła

1/4 szklanki serka ricotta
2oz/56g serka kremowego (cream cheese)
1/4 szklanki cukru + 1-2 łyżki
1 jajko
skórka otarta z 1 dużej pomarańczy

masło do posmarowania foremek lub 12 małych papilotek jak na muffinki
foremka do mini muffinek


Wykonanie:

Pokruszone ciasteczka wymieszać z roztopionym masłem. Włożyć około 1 łyżeczki (z górką) do każdego wgłębienia na muffinki (wcześniej wysmarowanej lub wyłożonej papilotkami). Odstawić i przygotować masę serową.


Do food processora włożyć serek ricotta, serek kremowy, 1/4 szklanki cukru, jajko i połowę skórki z pomarańczy. Zblendować wszystko na jednolitą masę bez grudek.
Następnie rozlać tak przygotowaną masę na wcześniej przygotowane ciasteczka (wlać bo masa będzie lejąca jak mleko).

 
Foremkę z serniczkami włożyć do większej foremki, którą wypełnić wodą do okoły połowy wysokości formy na muffinki.
Piec w piekarniku nagrzanym do 175C (350F) przez 25 minut. Wyjąć serniczki i wystudzić przez 30 minut na kratce. Następnie włożyć do lodówki na 15 minut i można po tym czasie serwować.


Tuż przed podaniem posypać resztą skórki z pomarańczy wymieszanej z 1 lub 2 łyżkami cukru (zależy jak słodkie lubicie).


Polecam i smacznego!:)

2 comments:

Thanks for stopping by!:)