Tuesday, March 1, 2011

Placki Ziemniaczane

English Version


Znów jedno z popularnych i ogólnie znanych dań polskich. I podobno albo się je lubi albo nienawidzi:) W naszym domu tylko ja jestem ich wielbicielką i rzadko się w związku z tym pojawiają na naszym stole. Ale ja lubię je bardzo i dlatego polecam:) Można je podawać ze śmietaną, sosem grzybowym lub mięsnym a nawet z cukrem. 


Składniki (na 9 małych placuszków):


2 duże ziemniaki (około 700g/1.5lb)
1/4 dużej cebuli - drobno posiekanej
1 żółtko
2 łyżki mąki
sól i pieprz do smaku
olej do pieczenia


Wykonanie:


Ziemniaki obrać, zetrzeć na tarce lub wrzucić do food processor i zmiksować. Następnie odcedzić z nadmiaru wody (np. na sitku). Włożyć do miski, dodać resztę składników i dobrze wymieszać.


Wkładać około 1 łyżkę (z górką) ciasta na jeden placek i piec na średnio rozgrzanym oleju aż będą rumiane z obu stron - około 1-2 minuty z każdej strony. 


Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku i podawać z ulubionym dodatkiem.


Polecam i smacznego!:)

3 comments:

  1. u mnie się je zdecydowanie lubi :-)

    ReplyDelete
  2. zawsze bardzo lubiłam placki ziemniaczane;) dodatkowo u mnie obowiązkowo spora porcja natki pietruszki do ciasta

    ReplyDelete
  3. Malwinko następnym razem spróbuje dodać:)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)