Wednesday, March 23, 2011

Słodkie Pomarańczowe Bułeczki

English Version


Słodkie i mocno pomarańczowe - więc trzeba lubić pomarańcze aby smakowały:) Jak dla mnie naprawdę pyszne drożdżóweczki, idealne do kubka herbaty czy mleka. A podczas pieczenia po całym domu roznosi się fantastyczny zapach! 
Oryginalnie były to bułeczki z twistem ale ja niestety nie miałam czasu aby bawić się z nimi więc tylko pokroiłam i zrobiłam ślimaczki i myślę, że na smaku nie straciły:)
Polecam! Przepis znalazłam na blogu Dorotuś - dałam jednak mniej cukru:)


Składniki (12-14 bułeczek):

Ciasto:

3/4 szklanki ciepłej maślanki (można też użyć jogurtu naturalnego lub kwaśnego mleka)
6 łyżek masła - roztopionego i ostudzonego
3 duże jajka
4 1/4 szklanki mąki chlebowej
1/4 szklanki cukru
1/2 łyżeczki soli
2 1/2 łyżeczki suchych drożdży

Nadzienie:

80g/2.8oz serka kremowego (cream cheese) ale można też użyć sera białego jak na serniki
2 1/2 łyżki miękkiego masła
1 żółtko
skórka otarta z 2 dużych pomarańczy
1/2 szklanki cukru

Lukier:

1 - 1 1/2 szklanki cukru pudru
sok wyciśnięty z jednej dużej pomarańczy

Wykonanie:

Mąkę najpierw wymieszać z suchymi drożdżami a następnie dodać resztę składników na ciasto (pamiętając, że masło zawsze dodajemy na końcu) i wyrobić elastyczne i gładkie ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia - około 1-1,5 godziny lub aż podwoi swoją objętość.

W między czasie przygotować nadzienie miksując lub ucierając w misce wszystkie podane składniki.

Jak ciasto już wyrośnie wykładamy je na lekko omączoną powierzchnię i lekko zagniatamy. Następnie rozwałkowujemy na prostokąt 30x40cm (12x16inch). 


Nakładamy nadzienie równomiernie.


Następnie zwijamy ciasno w rulon wzdłuż dłuższego boku, mocno sklejając na zgięciu.


Po czym kroimy na 12-14 części. Można zrobić cieńsze lub grubsze, jak wolicie.


Układamy tak pokrojone bułeczki na blaszce wyłożonej pergaminem lub papierem do pieczenia - cięciem do dołu. Przykrywamy folią i odkładamy do napuszenia (około 30 minut albo dłużej).


Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180C (350F) przez około 22-25 minut - aż na górze będą złote.
Jak bułeczki się pieką przygotowujemy lukier - mieszając dokładnie cukier puder z sokiem pomarańczowym. Smarujemy lukrem jeszcze ciepłe bułeczki.


Polecam i smacznego!:)

1 comment:

Thanks for stopping by!:)