Thursday, June 27, 2013

Krem Cytrynowy (Lemon Curd)

English Version


Mówię Wam jak ten lemon curd świetnie smakuje!:) Po prostu żaden sklepowy (a wielu już próbowałam) się do niego nie umywa!:) Jest pyszny!:) Idealnie kwaśny, nie za słodki, no po prostu idealny:) Możliwości na jego wykorzystanie napewno Wam nie zabraknie:) Ja zrobiłam go z myślą o torcie cytrynowym ale mało brakowało a musiałabym robić kolejną porcję! Po prostu przykleiłam się do słoika!:)))) Dla niewtajemniczonych, czyli tych co to jeszcze nie próbowali takiego kremu, powiem że to taki jakby cytrynowy budyń:) Pycha! Spróbujcie koniecznie!:) Ale tylko domowej roboty:)
Przepis z Moje Wypieki


Składniki (na jeden mały słoiczek):

skórka i sok z 3 dużych cytryn
200g/7oz cukru
2 jajka
2 żółtka
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej (lub kukurydzianej)
1 łyżka oliwy (ja dałam masło)

Wykonanie:

Wszystkie składniki (oprócz oliwy/masła) umieścić w garnuszku.


Podgrzewać, cały czas mieszając doprowadzić do wrzenia, po czym dalej gotować na małym ogniu aż do zgęstnienia (około 2 minuty). Powstanie taki budyń.


Jeśli pojawiły się jakieś grudki to należy krem przetrzeć przez sito lub zblendować (ja użyłam blendera bo miałam dużo grudek głównie ze ściętego białka). Następnie z blendera przelać krem do garnuszka i dodać masło. Podgrzać aż się rozpuści. Pogotować jeszcze minutkę po czym przełożyć do słoiczka.


Można przechowywać do 7 dni w lodówce.


Wykorzystać do ciast, deserów, lodów, naleśników, ciasteczek, itp.


Polecam i smacznego!:)

2 comments:

Thanks for stopping by!:)