Sunday, March 17, 2013

Piaskowa Babka Pomarańczowa

English Version


Jedna z najlepszych babek jakie ostatnio jadłam!:) Jest po prostu rewelacyjna! Mięciutka, delikatna, po prostu super:) Dodałam oczywiście moją pomarańcze z drzewka i to chyba sprawiło, że była jeszcze lepsza. Znikła w oka mgnieniu. Zrobiłam drugą i tym razem polałam polewą czekoladową i nie musze chyba przekonywać nikogo, że połączenie pomarańczy i czekolady to strzał w dziesiątkę!:) Ale zapewniam, że będzie równie smaczna bez żadnych dodatków (moja pierwsza babka właśnie taka była, nawet jej cukrem pudrem nie oprószyłam). Polecam i to bardzo! Można ją też upiec w okrągłej formie babkowej i ozdobić żeby ładnie się prezentowała na świątecznym stole.
Znaleziona na blogu u Aleex.

Składniki:

220g/7.7oz (u mnie 1 1/2 szklanki) mąki pszennej
50g/1.7oz (u mnie 1/4 szklanki) mąki ziemniaczanej
2/3 szklanki cukru
130g/4.6oz (9 łyżek) masła - miękkiego
4 jajka
4 łyżki mleka
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
skórka i sok z dużej pomarańczy
szczypta soli

Polewa:
90g/3.15oz czekolady (gorzkiej lub mlecznej)
1/2 szklanki kremówki
1/2 łyżki masła

Wykonanie:

Mąkę pszenną, ziemniaczaną i proszek do pieczenia przesiać do miski.
Miękkie masło utrzeć z cukrem na puszystą masę.
Cały czas ucierając dodawać do masła po jednej łyżce mleka, jednym jajku i po 2-3 łyżki przesianych suchych składników. Ubijać dobrze po każdym dodaniu.


Następnie dodać sok wyciśnięty z pomarańczy, resztę mąki i dobrze wszystko zmiksować.
Na końcu dodać skórkę i znów utrzeć.


Ciasto przelać do foremki, keksówki o wymiarach 30x12cm/12x4.5inch i piec w piekarniku nagrzanym do 165C/330F przez około godzinę (sprawdzić patyczkiem czy upieczona).


Babkę tę można też upiec w okrągłej formie na babkę (lub u nas w US w tzw. loaf pan 9x5inch).
Babkę przestudzić troszkę w formie, potem wyjąć na kratkę i wystudzić całkowicie po czym polać polewą, lukrem, posypać cukrem pudrem lub po prostu zostawić tak jak jest.



Aby zrobić polewę: czekoladę siekamy i wrzucamy do miski.


Kremówkę doprowadzamy do wrzenia (najlepiej w mikrofali ale można też w garnuszku z grubym dnem na gazie) po czym wlewamy do czekolady, dodajemy masło i zostawiamy na 1-2 minuty.


Następnie energicznie mieszamy aż czekolada rozpuści się całkowicie. Zostawiamy w misce aż ostygnie do temperatury pokojowej.


Polewamy babkę i najlepiej włożyć ją na chwilę do lodówki aby polewa ładnie zastygła.
Kroić i podawać.



Polecam i smacznego!:)

1 comment:

  1. bardzo ładna! wyrośnieta, zarumieniona, no i te smaki - super

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)