Wednesday, December 14, 2011

Babeczki Reniferki

English Version


Pozostaję wciąż w temacie babeczek:) Tym razem reniferki. Pomysł podpatrzony w Internecie:) Mnóstwo tych reniferków, w różnych formach i różnym wykonaniu można znaleźć. Ja zrobiłam jako babeczki (cupcakes). Krem zrobiłam lekki na bazie bitej śmietany bo niestety tych maślanych z dużą ilością cukru pudru jakoś nie trawie ani ja ani rodzinka:) Przepis jest na 12 zwykłych, regularnych cupcakes lub 24 mini. Proste i szybkie do zrobienia, najwięcej czasu chyba mi zajęło wykonanie poroża a to dlatego, że jakoś te precelki mi się łamały jak je nożem traktowałam:) Warto zrobić bo i smakują super i wyglądają fajnie:) Moje dziecko było zachwycone:) Polecam!:) 
Przepis na babeczki oraz na krem znalazłam na stronie JoyofBaking.

Składniki:

Babeczki waniliowe:
113g/4oz masła
2/3 szklanki cukru
3 duże jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 1/2 szklanki mąki
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1/4 szklanki mleka


Krem:
1 szklanka kremówki (heavy whipping cream)
4 łyżeczki kakao
4 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


Dodatkowo:
czerwone M&M's
precelki - przekrojone na pół
cukrowe oczka lub groszki czekoladowe na oczy

Wykonanie:

Przygotować babeczki. Masło utrzeć z cukrem na puch. Następnie dodawać po jednym jajku, dobrze ubijając po każdym. Dodać wanilię i ubić. Mąkę wymieszać z proszkiem i solą. Dodać połowę mąki do utartego masła z jajkami, ubić. Następnie dodać, powoli mieszając, mleko i znów dobrze ubić. Dodać resztę mąki i utrzeć aż się składniki dobrze połączą. Masę rozłożyć równo do 12 wgłębień w formie na muffinki (wyłożonej papilotkami) lub 24 na mini babeczki. Piec około 20 minut w 180C/350F. Ostudzić.
Kremówkę wlać do naczynia w którym będzie ubijana, dodać kakao, cukier oraz ekstrakt i dobrze wymieszać. Następnie wszystko, razem z końcówkami do miksera, włożyć do lodówki na jakieś 30 minut albo dłużej. Po czym wyjąć i ubić. Robiąc w ten sposób bitą śmietanę dłużej zachowa ona swoją strukturę jak już posmarujemy nią babeczki.
Na wystudzone babeczki nakładać krem z bitej śmietany, smarując łyżeczką lub małym nożykiem. Precelki połamać na połowę - najlepiej ostrożnie przekroić nożem.
Następnie przyczepić naszym reniferkom poroże z precelków, oczka oraz czerwony nosek z M&M's.
Włożyć do lodówki aby ładnie krem zastygł, po czym podawać. Przechowywać również w lodówce.

Polecam i smacznego!:)

3 comments:

  1. Urocze! patent z rożkami z precelków super. Bardzo miło się czyta pani bloga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje bardzo za mile slowa:) Zapraszam do czytania i pozdrawiam serdecznie:)

      Delete

Thanks for stopping by!:)