Friday, July 16, 2010

Jabłecznik Kruchy

English Version


Kiedyś dawno temu znalazłam gdzieś w Inernecie przepis na kruche ciasto z proszkiem do pieczenia i śmietaną. Kruche ciasto zawsze kojarzyło mi się tylko z siekaniem i szybkim zagniataniem mąki, cukru, tłuszczu i żółtek no ale postanowiłam spróbować zrobić i muszę przyznać, że wyszło naprawdę wyśmienite i bardzo nam smakowało:) Z jabłkami smakuje jak szarlotka - bardzo dobra szarlotka:) Polecam do wypróbowania!
Oryginalny przepis troszkę zmodyfikowałam i niestety nie potrafię podać jego dokładnego źródła.


Składniki:

3 szklanki mąki pszennej
3 żółtka
1 szklanka cukru pudru
113g masła (1 stick)
113g margaryny (1 stick)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki kwaśnej śmietany

8-9 jabłek (używam red apples)
1/2 szklanki cukru
cukier waniliowy i cynamon

Wykonanie:

Wszystkie składniki na ciasto wkładam do misy miksera i zagniatam aż wszystko się połączy. Można też zagnieść recznie. Następnie zawijam w folię i wkładam do lodówki na około 2 godziny.

Jabłka obieram, ścieram na tarce o grubych oczkach i przesmażam z cukrem (około 30-45 minut). Na końcu dodaje cukier waniliowy i cynamon.

Ciasto wyjmuję z lodówki i dzielę na połowę. Jedną częścią ciasta wykładam foremkę 23x32cm (9x13in), nakładam wystudzone jabłka a następnie ścieram na tarce o grubych oczkach drugą część ciasta.

Piekę w temperaturze 180C (355F) 30-40 minut. Po wystudzeniu posypuję cukrem pudrem.


Polecam i smacznego!

2 comments:

  1. Witam.Mam pytanie ,czy chodzi o jablka "red delicious"?
    ps bardzo podoba mi sie podawanie amerykanskich przelicznikow i odpowiednikow produktow w przepisach.
    pozdrawiam Aneta

    ReplyDelete
  2. Tak chodzi o red delicious.
    Mam nadzieje ze podawanie tychze przelicznikow ulatwia troche zycie wszystkim tutaj w US:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)