Wednesday, July 30, 2014

Naleśniki Czekoladowe

English Version


Nie kupuję zazwyczaj mleka czekoladowego bo jakoś nikt go nie lubi albo nie może pić. Ale tym razem się skusiłam no i oczywiście stało sobie przez jakiś czas w lodówce. Postanowiłam go wykorzystać do naleśników. Pomysł rewelacyjny muszę przyznać:) Wyszło bardzo smacznie, słodko, czekoladowo a podczas smażenia pachniało w całym domu jakbym piekła jakieś super, czekoladowe ciasto! No trzeba spróbować:) Do ciasta dodałam tym razem mąkę, która zwana jest u nas cake flour (to będzie pewnie tortowa w PL). Ciasto na naleśniki było bardzo delikatne, prawie aksamitne a i naleśniki wyszły rewelacyjne! Od tej pory to właśnie tej mąki będę używać jeśli chodzi o jakiekolwiek naleśniki. 
Możecie podawać te cudeńka z czym tam chcecie. U mnie był to serek na słodko ze śmietaną, bita śmietana oraz owoce! Całkiem kalorycznie ale jakie to dobre było!:) Polecam!:)


Składniki (na 7 sztuk):

2 szklanki (500ml) mleka czekoladowego
2 jajka
szczypta soli
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
3 łyżeczki cukru
2 łyżki kakao
2 szklanki mąki tortowej (cake flour)

olej do smażenia
dowolne dodatki do podania (u mnie serek biały, bita śmietana oraz owoce)

Wykonanie:

Składniki na naleśniki wymieszać, ręcznie lub mikserem, na jednolitą masę. Odstawić na 20-30 minut.



Smażyć na rozgrzanej, lekko naoliwionej patelni (u mnie o średnicy 28cm/11inch) po około 2 minutki z każdej strony.



Podawać z ulubionymi dodatkami.



Polecam i smacznego!:)

2 comments:

  1. Widać, jakie aksamitne i czuć zapach czekolady :-)

    ReplyDelete
  2. I proszę jaki świetny pomysł, nic się nie zmarnowało, a i super smacznie widzę było, pozdrawiam :)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)