Friday, December 19, 2014

Warstwowa Sałatka Śledziowa

English Version


Sałatka, którą przygotowałam na Święta Bożego Narodzenia ale będzie też idealna na Wielkanoc. W ogóle jest tak dobra, że możecie ją sobie zrobić na jakąś imprezę rodzinną a nawet bez okazji na pyszną kolację. Idealnie jest skomponowana smakowo. Śledzie świetnie się komponują z buraczkami i jabłkiem no i na górze te jajka... no na prawdę super pyszna!:) Spróbujcie bo warto!:)
Na podstawie przepisu ze strony Winiary

To mój ostatni wpis w tym roku:) Życzę Wam zdrowych, wesołych oraz smacznych Świąt Bożego Narodzenia, szampańskiego Sylwestra oraz wszystkiego dobrego w Nowym 2015 Roku! :)
Świętujcie, odpoczywajcie i cieszcie się tym szczególnym czasem! :)

Składniki:

400g/14oz śledzi (matiasy)
około 600-700ml majonezu
4-5 łyżek śmietany
około 500g/1.1lb ziemniaków - ugotowanych w mundurkach (u mnie to były dwa duże)
1 duża czerwona cebula
około 400g/14oz czerwonych buraków - ugotowanych (u mnie 5 mniejszych)
1 duże lub 2 średnie jabłka
5 jajek - ugotowanych na twardo
sól i pieprz do smaku
mleko do zalania śledzi

Wykonanie:

Śledzie zalać mlekiem i odstawić na kilka godzin a najlepiej na całą noc.


Następnie odsączyć dokładnie z mleka i pokroić w małe plasterki.


Majonez wymieszać ze śmietaną - możecie dodać tyle majonezu ile lubicie, może być mniej a może być jeszcze więcej jeśli lubicie.


Ziemniaki i cebulę pokroić w kostkę. Buraczki, jabłka i jajka zetrzeć na tarce o grubych oczkach.


W misce (najlepiej szklanej, ja miałam taką na 2.4 litra) układać kolejno: ziemniaki, sos majonezowy, śledzie, cebulę, sos, buraczki, jabłko, sos i jajka. Górę posypać solą i pieprzem.





Sałatkę włożyć do lodówki. Podawać następnego dnia. Przechowywać w lodówce.


Polecam i smacznego!:)

No comments:

Post a Comment

Thanks for stopping by!:)