Tuesday, December 9, 2014

Makowiec Drożdżowy

English Version


Makowce i serniki to moje ulubione ciasta. A najbardziej to lubię właśnie makowiec drożdżowy:) Robię na święta Bożego Narodzenia ale też na Wielkanoc. Ten przepis dopracowywałam na prawdę przez kilka lat! Masę makową, którą wykorzystuję również do klusek z makiem, też mam dopracowaną:) Publikowałam dokładny przepis w tamtym roku i poniżej odsyłam Was do niego. Makowce wychodzą mi super pyszne!:) Naprawdę polecam! Może ktoś skorzysta i taki świąteczny zagości na Waszym stole w tym roku:) 


Składniki (na dwa makowce):

Ciasto:
500g/1.1lb mąki pszennej
4 łyżeczki suchych drożdży
1 łyżeczka ekstraktu migdałowego
3 żółtka
1 jajko
100g/3.5oz cukru (1/2 szklanki)
4 łyżki masła - roztopionego
150ml ciepłego mleka (ale nie gorącego!)
szczypta soli
1 łyżka likieru amaretto

Masa Makowa:
Cała porcja z tego przepisu - klik

Wykonanie:

Mąkę wymieszać z drożdżami. Następnie dodać żółtka, jajko, cukier, sól, mleko, likier oraz ekstrakt i zagnieść ciasto (najlepiej mikserem ale można oczywiście ręcznie). Pod koniec zagniatania dodać roztopione masło i zagnieść jeszcze raz krótko. Ciasto wyjąć na stolnicę lub blat, podzielić na połowę.


Każdą część rozwałkować dość cienko na prostokąt około 10x13inch/25x33cm.


Masę makową podzielić na połowę. Nałożyć na każdy rozwałkowany placek (zostawiając około 2-3cm/1inch ciasta bez maku na brzegach) i zrolować.





Następnie tak przygotowane makowce zawinąć w pergamin ale tak aby zostało im miejsca na wyrośnięcie. Odstawić je na 20-30 minut aby się ładnie napuszyły.



Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180C/350F przez około 30-40 minut (ja piekłam 40 minut).


Wyjąć, wystudzić, kroić i podawać. Przechowywać zawinięte w ściereczkę aby nie wysychały.
Można je też polukrować i najlepiej zrobić to od razu jak jeszcze są ciepłe.



Polecam i smacznego!:)

1 comment:

Thanks for stopping by!:)