Tuesday, January 7, 2014

Syrop z Pigwy

English Version


Mało znany owoc. Nie do zjedzenia na surowo. Troszkę jakby gruszka i jabłko w jednym. Ciężki do obróbki, bardzo trudno usunąć z niego gniazda nasienne, o cierpkim smaku i całej masie małych jakby kamyczków w sobie. Ale zdrowy i można z niego wyczarować różne smaczne rzeczy!:) Ma bardzo dużo witaminy C więc syrop z pigwy będzie idealny na jesienno-zimowe szarugi, kiedy to łatwo o przeziębienie:) I taki właśnie syrop z mojej pigwy zrobiłam:) Super do herbaty, albo do wody albo można go nawet wykorzystać do nasączenia jakiegoś ciasta. Za pigwę dziekuję koleżance Marzence, która mnie nią obdarowała!:) A syrop zrobiłam na podstawie przepisu z tej strony. Polecam!:)
Acha no i nie wyrzucajcie owoców z syropu! Przydadzą się aby zrobić jakby... oszukaną pigwówkę! Tym razem z procentami!:) Ale o tym później:)


Składniki (na około 2 1/2 szklanki syropu):

1kg/2.2lb owoców pigwy
1kg/2.2lb cukru
2 słoiki (każdy o pojemności około 900-1000ml)

Wykonanie:

Pigwę umyć, oczyścić z meszku, usunąć gniazda nasienne i pokroić na małe kawałki (ja część obrałam też ze skórki ale po jakimś czasie się poddałam i zostawiłam skórkę).




W każdym słoiku układać na zmianę kawałki pigwy i zasypywać cukrem. Wypełniamy słoiki aż po brzegi.




Odstawić na 3-4 dni w ciepłe miejsce (u mnie stały w kuchni). Po tym czasie owoce puszczą sok, który wypełni słoiki. Wtedy schować słoiki do lodówki.


Można też, tak jak ja, syrop zlać do osobnych buteleczek.


Dodawać do herbaty lub wody zamiast cytryny.


Polecam i smacznego!:)

4 comments:

  1. Robiłam kiedyś nalewkę z pigwy i miałam taki żółty kolor, a u Ciebie widzę taki bardzo jasny. Ciekawe,,, Ale smak i zapach mimo wszystko dla mnie rewelacyjny. Choć nie każdy lubi pigwę.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moja jest tez troche zolta, moze tego tak na zdjeciu nie widac. Pewnie tez zalezy od owocow. To jest syrop wiec moze jest jasniejszy. Moja nalewka (z procentami), ktora wlasnie zlalam, tez ma inny, duzo ciemnejszy kolor:)

      Delete
  2. A mój Pan zrobił nalewki z pigwy: z tzw. jabłkowej i gruszkowej. Obie pyszne, ale jeszcze dojrzewają!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja Marzyniu zalalam te owoce, ktore mi zostaly po syropie, alkoholem i tez sobie dojrzewala nalewka:) Juz zlalam, wpis wkrotce:) Pozdrawiam!:)

      Delete

Thanks for stopping by!:)