Friday, February 17, 2012

Ciasto z Cukinią

English Version


Dokładnie nazywa się to "zucchini bread" ale ja nazwałam ten chlebek, ciastem bo jak dla mnie jest to po prostu rewelacyjne ciasto z cukinią:) Prawda, że podczas pieczenia nie roznosi się wspaniały zapach po domu, właściwie to się nawet zastanawiałam co z tego wyjdzie bo zapach był nieciekawy haha. Ale jak już ukroicie kawałek i posmakujecie to napewno zgodzicie się ze mną, że jest to po prostu rewelacyjne ciasto! Gdybym nie wiedziała, że wrzuciłam tam tyle cukini, to nigdy bym nie uwierzyła, że tam jakieś warzywo się ukrywa!:)
Polecam i to bardzo!:) Za przepis dziekuję koleżance! 
Divya thanks a lot for a great recipe!!!:)

Składniki:

1 1/4 szklanki cukru (można dać troszkę mniej)
2 jajka
2/3 szklanki oleju
3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki mąki razowej*
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki mielonego ziela angielskiego
1 1/2 szklaki startej na dużych oczkach cukini (z około 2 średnich cukini)

Wykonanie:

Wymieszać lub przesiać wszystkie suche składniki: mąki, sól, sodę, proszek do pieczenia oraz przyprawy. W misie miksera ubić jajka z cukrem aż będą puszyste. Wciąż ubijając dodać olej. Następnie stopniowo dosypywać mieszankę mąki z przyprawami. Nie trzeba długo mieszać - byle by się składniki dobrze połączyły. Na końcu dodać startą cukinię i wymieszać (łyżką). Masę przełożyć do natłuszczonej i obsypanej mąką formy keksówki 23x13cm (9x5inch - loaf pan). Piec 45-50 minut w 175C/350F - do tzw. suchego patyczka (ja piekłam godzinę - zależy od piekarnika).
Wyjąć, wystudzić, kroić i podawać.



Polecam i smacznego!:)

*można też dodać po prostu 1 1/2 szklanki mąki pszennej

1 comment:

Thanks for stopping by!:)