Sunday, March 9, 2014

Sałatka z Makaronem Orzo

English Version


Nie bardzo wiedziałam co mam zrobić z zalegającą na półce paczką makaronu orzo... no i w końcu wymyśliłam, że w połączeniu z warzywami (które akurat miałam w lodówce) możemy mieć fajną i smaczną sałatkę:) No i wyszła bardzo dobra!:) Makaron ten jest bardzo wdzięcznym składnikiem, fajnie wygląda i ładnie się z warzywami skomponował w tej sałatce. Możecie użyć Waszego ulubionego sosu do sałatki albo po prostu skropić olejem, octem i doprawić solą i pieprzem. Spokojnie można też pominąć lub dodać do niej coś jeszcze... coś co akurat macie w lodówce czy szafce z puszkami:) Polecam!:)


Składniki (na dużą miskę sałatki - 2.4-litrową):

1 szklanka makaronu orzo
250g/8.8oz małych pomidorków
120g/4oz ogórka zielonego (u mnie pół dużego)
70g/2.5oz cebuli czerwonej (u mnie 1/4 dużej cebuli)
100g/3.5oz rzodkiewki (4 duże)
110g/3.8oz papryki (pół dużej)
1/2 puszki kukurydzy (puszka = 432g/15.25oz)
1 łyżka posiekanej mięty
1 łyżka posiekanej bazylii
1-2 łyżki posiekanej zielonej pietruszki
około 1/2 szklanki ulubionego sosu do sałatki (ja użyłam vinaigrette z czerwonego octu winnego)
sól i pieprz do smaku

Wykonanie:

Makaron ugotować w osolonej wodzie, odcedzić i wsypać do dużej miski.


Wszystkie warzywa pokroić w kostkę, mniej więcej takiej samej wielkości (u mnie taka jak widać na zdjęciu z pomidorkami).


Dodać pokrojone warzywa, kukurydzę oraz posiekane zioła do miski z makaronem. Wymieszać wszystko.



Polać sosem, doprawić ewentualnie solą i pieprzem i schłodzić.


Podawać z mięsem, rybą lub jako samodzielne danie.


Polecam i smacznego!:)

1 comment:

  1. Bardzo apetyczne zdjęcia i tyle składników - to musi być pyszne (i tak wygląda)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)