Sunday, March 16, 2014

Domowy Sos Jabłkowy (Applesauce)

English Version


Jeden z najpopularniejszych deserów czy dodatków do deserów w Ameryce. Taki sos jabłkowy można kupić dosłownie wszędzie. Ale czemu by nie zrobić go sobie w domu?:) Ja zrobiłam go troszkę inaczej bo zamiast gotować to jabłka upiekłam. Nie dodawałam wody ani cukru, po prostu wydobyłam z jabłek co najlepsze, a przynajmniej tak mi się wydaje:) Można wykorzystać każdy rodzaj jabłek aby zrobić applesauce, ja akurat miałam Granny Smith więc ich użyłam. Jeśli chcecie możecie też użyć innych przypraw, co kto lubi:) Polecam bo warto zrobić:) A ja już mam plan aby go wykorzystac...:)


Składniki (na około 2 szklanki):

5 jabłek (użyłam Granny Smith)
2 łyżki miodu
1 cukier waniliowy (9g/0.32oz)
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta kardamonu

Wykonanie:

Jabłka myjemy, osuszamy, usuwamy gniazda nasienne.


Układamy na blaszce do pieczenia wyłożonej pergaminem, skórką do góry. Polewamy miodem.


Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180C/350F przez około 30 minut.
Wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy aby lekko przestygły.


Następnie zdejmujemy z jabłek skórkę (bardzo łatwo schodzi) a najlepiej to "wydłubać" miąższ łyżką do miski i miksujemy na papkę. Dodajemy cukier waniliowy i resztę przypraw i mieszamy dobrze.


Schładzamy i gotowe. Przechowujemy w lodówce.


Super jako deser albo jako dodatek do makaronu czy naleśników. Można też wykorzystać w deserach.


Polecam i smacznego!:)

2 comments:

  1. Jestem przekonana, że jest najlepszy z możliwych. często pieczemy jabłka na ognisku i takie są najlepsze, lepsze niż duszone oszywiście :-)

    ReplyDelete
  2. P.S. Widzę, że jeszcze się nie poddałaś z weryfikacją, niech Cie spam omija!

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)