Friday, March 7, 2014

Lemoniada

English Version


Mam w domu wielbicielkę wszystkiego co kwaśne:) Więc jak dostałam od koleżanki torbę wypełnioną cytrynami z jej drzewka (dziekuję Beatko!) to musiałam zrobić lemoniadę! Dziecko się strasznie ucieszyło a lemoniada zniknęła błyszkawicznie bo nawet Ci co wielbicielami kwaśnego nie są to się do niej dobrali!:) Jest pyszna! Pewnie to głównie zasługa cytryn (jeszcze raz dziekuję Beatko!!!) ale i metoda jej zrobienia jest ciekawa i myślę, że też ma wpływ na tą jej wyjątkowość. Zresztą Autorka strony, na której znalazłam przepis, przekonuje że jest ona perfekcyjna!:) Wierzcie mi, to prawda!:) 
Trzeba jednak dostosować ten przepis do własnego smaku jak i rodzaju cytryn. Moje były kwaśne ale nie jakoś strasznie, po za tym każda miała w sobie ogromną ilość soku! Zresztą one same były ogromne jak na cytryny:) Ale sok sam w sobie był byszny wieć po zmieszaniu z wodą nie trzeba było aż tak dużo cukru dodawać. Odrazu więc zredukowałam cukier w przepisie z 1 szklanki do 3/4 a i tak dolałam jeszcze 1/4 soku z cytryn więcej. Spróbujcie i dopasujcie przepis do własnych kubków smakowych:) Metoda jest natomiast rewelacyjna! Polecam i to bardzo!:)
Na podstawie przepisu ze strony Simply Recipes.


Składniki (na duży dzbanek):

1 szklanka wody
3/4 szklanki cukru (lub więcej)
1 1/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku z cytryn (około 4-6 cytryn)
2 szklanki zimnej wody (lub więcej)
1/2 cytryny (do podania)

Wykonanie:

1 szklankę wody i 3/4 szklanki cukru umieścić w garnuszku i podgrzewać aż cukier się całkowicie rozpuści.


W miedzy czasie wycisnąć sok z cytryn.


Do dzbanka wlać wodę z cukrem, sok z cytryn oraz 2 szklanki zimnej wody.


Wymieszać, spróbować i ewentualnie "doprawić" po swojemu - dodać więcej cukru jeśli za kwaśna, soku z cyrtyny jeśli za słodka, jeśli za "mocna" dla was to dolać jeszcze więcej zimnej wody. Połówkę cytryny pokrojoną na plasterki dorzucić do dzbanka.


Schłodzić przez około 30-40 minut i podawać. Można dodać również kostki lodu.



Polecam i smacznego!:)

4 comments:

  1. idealne letnie orzeźwienie! od razu kojarzy mi się z wakacjami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. U nas popularna caly rok! :) Corka wprost uwielbia lemoniade :)

      Delete
  2. Pozdrowienia dla Kwasoluba! U mnie w domu ja jestem niestety w mniejszości i muszę sobie sama kwasić ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje Marzyniu, pozdrowie:) Zrob dla siebie tylko a co tam :)

      Delete

Thanks for stopping by!:)