Sunday, August 24, 2014

Kotleciki z Kalafiora

English Version


Propozycja na obiad bezmięsny:) Ale można takie kotleciki podać również jako dodatek do mięsa. Są miękkie, delikatne i smakują super! :) Jeśli lubicie kalafiora będą Wam smakować. Można zamiast koperku dodać, np. natkę pietruszki lub szczypiorek. Mąki możecie potrzebować troszkę więcej lub mniej - wszystko zależy od wielkości kalafiora. Ja miałam takiego średniego. Z sałatką pomidorową smakowały pysznie. Podałam na ciepło ale kolejnego dnia na zimno też były pyszne! Polecam do wypróbowania! :)


Składniki (na 9 kotlecików):

1 średni kalafior
1 duże jajko
1 łyżka koperku
1/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżka bułki tartej
2 ząbki czosnku
sól i pieprz
olej do smażenia
około 3/4 szklanki bułki tartej do panierowania

Wykonanie:

Kalafiora podzielić na różyczki i ugotować (w wodzie lub na parze).


Odstawiamy aby troszkę ostygł. Następnie używając tłuczka do ziemniaków lub widelca miażdżymy go (ale nie całkiem na papkę).


Do kalafiora dodajemy jajko, koperek, mąkę (ilość mąki uzależniona jest od wielkości kalafiora, czasami możecie potrzebować więcej), łyżkę bułki tartej oraz zmiażdżony czosnek.


Doprawiamy solą i pieprzem i wszystko dokładnie mieszamy. Masa będzie klejąca.


Nabieramy kopiatą łyżkę masy i formujemy kotleciki. Obtaczamy je w bułce tartej.


Następnie smażymy na rumiano z obu stron na rozgrzanym oleju.


Podajemy z dipami (np. czosnkowym) lub sałatkami lub jako dodatek do mięsa. Ja podałam z prostą sałatką z pomidorów.




Polecam i smacznego!:)

2 comments:

  1. Świetny i ciekawy wpis! :)

    Pozdrawiam

    ____________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Nie robiłam jeszcze z kalafiora - zawsze wygrywa taki z bułeczką...

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)