Thursday, February 20, 2014

Pączusie Ekspresowe

English Version


Malutkie, mięciutkie i przede wszystkim szybkie do zrobienia! Idealny, ekspresowy deser i to nie tylko na Tłusty Czwartek:) Oryginalnie były robione z użyciem serka homogenizowane ale trzeba sobie radzić skoro nigdzie serka kupić nie można:) Zastąpiłam serek gęstym, greckim jogurtem i wyszło super!:) Możecie użyć oczywiście serka jeśli jest pod ręką. Jogurt może być naturalny lub waniliowy. Dodałam naturalny i łyżeczkę ekstraktu pomarańczowego. Jeśli użyjecie waniliowego, dodajcie aromat czy ekstrakt waniliowy. Ja dodałam szklankę mąki i ciasto było niestety twarde tak, że nic się nie dało z nim zrobić więc dodałam więcej jogurtu. Pewnie serek homogenizowany ma jednak trochę inną konsystencję więc przepis trzeba było dopasować do możliwości:) Pączusie są naprawdę dobre! Można też je polać lukrem i posypać jakimiś ozdobnymi posypkami! Wtedy będą jeszcze fajniej wyglądały!:) Przepis pochodzi z superowej strony Skuteczni.tv. Możecie tam też obejrzeć filmik z ich przygotowania. Polecam i to bardzo!:)


Składniki (u mnie na 21 sztuk):

300g/10.5oz jogurtu naturalnego greckiego (waniliowego lub naturalnego)
1-2 łyżeczki cukru (lub więcej jeśli lubicie bardziej słodkie)
1 łyżeczka ekstraktu pomarańczowego (lub waniliowego)
1 duże jajko
szczypta soli
1 szklanka/160g/5.6oz mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
około 1 litr oleju rzepakowego do smażenia (albo smalcu)
cukier puder do posypania

Wykonanie:

W garnku (nie za dużym) rozgrzać olej.
W czasie gdy olej się rozgrzewa robimy ciasto. Wymieszać jogurt z jajkiem, ekstraktem, solą i cukrem (łyżką lub małą trzepaczką).


Dodać mąkę z proszkiem i dobrze wymieszać aż powstanie jednolite, dość gęste ciasto.



Małą łyżeczką do herbaty nabierać ciasto (najpierw zamoczyć ją w rozgrzanym oleju) i wkładać ciasto na rozgrzany olej.



Szybciutko odwracać na drugą stronę (szybko się smażą).
Wykładać na kratkę pod którą położyć ręcznik papierowy aby pączusie odsączyć z tłuszczu (można też na ręcznik bezpośrednio).


Następnie ułożyć na talerzu, posypać cukrem pudrem i podawać.


Idealne zaraz po usmażeniu, później już nie są takie dobre.



Polecam i smacznego!:)

Tłusty czwartek 2014

4 comments:

  1. Sprzedane! Na pewno zrobię w wolnej chwili.
    Dzięki za podzielenie się przepisem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prosze bardzo! Napewno nie pozalujesz bo sa naprawde pyszne! :)

      Delete
  2. Jak ekspresowe to idealne dla mnie!

    ReplyDelete
  3. A jak słodkie, to dla mnie nie idealne! (żartowałam, na pewno są pyszne :-)

    ReplyDelete

Thanks for stopping by!:)