Monday, February 10, 2014

Pączki na Piwie

English Version


Koleżanka podesłała mi przepis na pączki na piwie:) Nigdy o takowych nie słyszałam ale przepis i sam pomysł aby dodać piwa do pączków wydał mi się na tyle intrygujący i interesujący, że postanowiłam wypróbować. Pączki wyszły bardzo smaczne ale jakoś specjalnie nie różnią się od takich tradycyjnych, tzn. "bez-piwnych":) Pyszne jak każde inne pączki! Jedyna różnica to taka, że ciasto rosło jak szalone!:) Świetnie się z nim pracowało i szybko:) Spróbujcie i Wy! Tłusty Czwartek tuż tuż!:) Pączki tego dnia są przecież obowiązkowe:) Polecam! Przepis pochodzi z tej strony - klik.


Składniki (u mnie 26 sztuk):

1kg/2.2lb mąki pszennej
3 łyżki suchych drożdży
1/2 łyżeczki soli
1/2 szklanki cukru
2 jajka
2 żółtka
1/2 szklanki mleka - ciepłego
1 szklanka piwa - w temparaturze pokojowej
113g/4oz/1 stick masła - roztopionego

około 340g/12oz konfitury z róży (1 słoiczek)
olej do smażenia (użyłam rzepakowego - około 2 litry)

około 1 1/2 szklanki cukru pudru
sok z 1 dużej cytryny

Wykonanie:

Drożdże wymieszać z mąką.


Dodać sól, cukier, jajka i żółtka i wymieszać.


Następnie dodać mleko i piwo i zagnieść ciasto. Na końcu dodać roztopione i wystudzone masło. Zagniatać aż otrzymamy miękkie i elastyczne ciasto. Jeśli jest bardzo klejące to dosypać troszkę więcej mąki (to zależy od mąki i wielkości jajek, ja już nie dosypywałam ale czasami jest taka potrzeba).


Ciasto uformować w kulę, włożyć do miski, przykryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia, powinno podwoić swoją objętość (u mnie zajęło to niecałą godzinę, ciasto rośnie jak szalone!).


Następnie wyjąć ciasto na lekko omączoną powierzchnię, lekko zagnieść, rozpłaszczyć rękami i wykrawać szklanką kółka (moja szklanka miała około 8.5cm/3.5inch średnicy).


Ułożyć tak wycięte kółka na deseczce posypanej mąką, przykryć i zostawić do napuszenia. Muszą się naprawdę dobrze napuszyć wtedy będą miękkie i puszyste a nie gumowate.



W dużym rondlu rozgrzać olej. Smażyć pączki po kilka (tak aby swobodnie pływały w tłuszczu) z obu stron na rumiano. Wyjmować na ręcznik papierowy aby je odsączyć z tłuszczu. Jeszcze ciepłe nadziewamy konfiturą (używam takiej długiej końcówki Wiltona, tip 230) oraz lukrujemy (lub posypujemy cukrem pudrem).


Ja zrobiłam lukier używając około 1.5 szklanki cukru pudru i soku z 1 dużej cytryny. Energicznie wymieszałam cukier z sokiem i polałam pączki.


Podawać. Można je również zamrozić (bez lukru).



Polecam i smacznego!:)

Tłusty czwartek 2014

2 comments:

Thanks for stopping by!:)